Total Pageviews

Tuesday, February 7, 2012

Buttons and beads (1)

Buttons have always fascinated me. I collect them, mould them and use them in my clay work.

Boutons et perles (1)

Les boutons m'ont toujours fascinée. Je les collectionne, j'en fais des moules et je les utilise dans mes travaux.



This tutorial (in two parts) will show you how to make beads from buttons and believe me, you will make really neat beads.

Ce petit cours (en deux parties) vous expliquera comment fabriquer des perles à partir de boutons et, croyez moi, vous aurez de belles perles originales.



First of all, find a button that is a little rounded and looks interesting. Then, run some scrap clay (a strong clay), through the thickest setting on your pasta machine.

Tout d'abord, choisissez un bouton intéressant aux formes arrondies. Ensuite, laminez une feuille de pâte en utilisant le réglage le plus épais de votre machine à pâte.



Cut your sheet in square inches; if your button is larger, make your squares larger. Then, stack three squares x2 because you will be making two moulds.

Faites des petits carrés de un pouce de côté; si votre bouton est plus grand, faites un carré plus grand. Empilez trois carrés x2 parce que vous ferez deux moules.



You will need two stacks. Dust with cornstarch or use water as a mould release.

Enduisez les deux piles avec un agent de démoulage (fécule de mais ou eau).



Mould your button as evenly as possible x 2.

Faites deux moules avec votre bouton.



To remove the button neatly, use a wire or a piece of yarn and pull straight up.

Utilisez un bout de fil ou un fil de métal pour démouler avec précision.



Align the moulds as exactly as possible (the graph paper comes in handy here) and make an indentation with a skewer or a thin knitting needle; I use the guide lines on graph paper.

Alignez les moules avec soin et faites une impression avec une aiguille fine à tricoter ou une brochette. Pour ce faire, j'utilise les lignes de mon papier graphique.



Make a dot in the corner of each mould; that way your alignment will always be correct.

Faire un petit point dans un coin de chaque moule: ainsi l'alignement sera toujours correct.

to be continued....

à suivre...

8 comments:

cobaltandindigo (Molly) said...

What a great tutorial! I came across it via Pinterest. I can't wait to see more!

Margi Laurin said...

Great tutorial Vio, i remember you teaching this many years ago at MPCG....good to finally see it out there. Keep on being innovative!

zabeth said...

moi j'adore j'ai travaillé de cette manière mais avec de l'argile émaillée ensuite j'adore les perles
zabeth

comment grossir said...

joli inside out ;)

jess said...

I've done similar molds with silver clay but I love all the colors in your beads!

Yeshka said...

This is genius!

laurence said...

J'adore mais quelle pâte utiliser?
Merci et continue surtout ♡

malouphita said...

Merci pour ce tuto, très ingénieux.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails